SAĞ TIK YASAĞI

9 Aralık 2017 Cumartesi

Modül 11.8 Fire Protection

11.8 Fire Protection


1.      Yangın sınıflandırılması hangi regülasyondadır ?
a)      CS 25
b)      JAR G1
c)      EN3

2.      Metal yangınları hangi yangın sınıfına girer ?
a)      A
b)      D
c)      C

3.      Yangın üçgenin hangisi yoktur ?
a)      Fuel
b)      Heat
c)      Nitrojen

4.      Yangın devresinde false alarmı önlemek için kullanılan önlem ?
a)      Capacity kullanılır
b)      Termal switch
c)      Direnç değeri yeterlidir

5.      Thermal switthc ne işe yarar ?
a)      Looptaki ısı değerini kokpite gönderir
b)      Loolptaki basınç değierini kokpite gönderir
c)      Yangın tüpünü ateşler
 


6.      Thermocouple nasıl yangını haber verir ?
a)       Akım değeri 4MA geçmiş ise uyarı verir
b)      Akım değeri 2MA geçmiş ise uyarı verir
c)      Akım değier 3 MA geçmiş ise uyarı verir

7.      Fenwall cont. Loop detector sistemi ?
a)      İnconel tüp içerisinde iki tel bulunur biri topraklama diğeri ısıl uç
b)      Inconel tüp içerisinde tek tel bulunur ısı artınca direnç değeri düşer
c)      Metal tüp içerisinde sadece gaz olur.



8.      Fenwal ve kidde sistemi yangından sonra resetlenirler mi ?
a)      Hayır
b)      Evet
c)      Fikrim yok

9.      Lindberg sistemi için hangisi yanlıştır. ?
a)      Metal tüp içerisinde olan gaz sıcaklık artıkça genişler diaframı şişirir switch i aktif eder
b)      Sistem test için düşük volt ac sistemdeki gazı ısıtır bu işi yapar
c)      Sistemde gaz kaçağı olursa tekrar doldurulur.



10.  Detector responder nasıldır ?
a)      Tamir edilebilir
b)      Tamir edilmez
c)      Fikrim yok


11.  Systron donner sistemini anlatınız ?
a)      Titanyum merkez teli hidrojen absornbluduru ısı yükseldiğinde hidrojeni salar ısının artması basıncı artırır butonu aktif eder. Yangın söndüğünde hidrojen tele döner .


12.  Pnömatik sistem kaçak tespiti değildir ?
a)      Thermal switch
b)      Manifold failure loops
c)      Pressure switch
d)      Metering switch



13.  Thermal switch yöntemini anlatınız ?
a)      Aşırı ısı soğuduktan sonra aynı gösteriyorsa kaçak vardır kapanır MANIFOLD FAIL lambası yanar.

14.  Pnömatik loopta alarm durumu nasıldır
a)      Ortalamanın üzerindeki olan sıcaklık gazın genişlemesine ve alarm devresinin açılmasına neden olur
b)      Yüksek sıcaklıkta elektrot eriyerek alarmı aktif eder
c)      Tüp içinde gaz kaçağı olduğunda fault gelir.



15.  Pnömatik devrede fault gelmesi nasıl olur ?
a)      Yüksek sıcaklıkta gaz genişleyerek switch i aktif eder.
b)      Tüp içindeki gaz kaçağı oldunda fault gelir.
c)      Tüp içindeki elektrot eriyince fault gelir.



16.  Leak detection yöntemide thermal switch yöntemini anlatınız ?
a)      Deyreye paralel hat çekilir burlarda thermal switchler vardır kaçak varsa thermal switch kapanır manifold faild uyarısı gelir soğuduktan sonra thermal switch açılır.



17.  Pnömatik loop devresinde manifold failure loops nasıldır . ?
a)      Pnömatik manifolda a 2-5 cm paralel bir hat vardır bu hat tel oluyor içinde iletken çevresinde  ise tuz kristali bulunuyor ergime sıcaklığı 220-260 tır  . sistem bu şekildedir Test relay enerjilendirilerek sistem test edilir.
Bu sistemin avantajı tek loop kaçak olduğunda uyarı kaybolmuyor ( ne demek istedi anlamadım bkz TTS  8.21 )




18.  Pnömatik sistem leak warning te pressure switch kullanılmış ise kaç psi dan sorna aktif olur ?
a)      3,6
b)      5
c)      7,2

19.  Pressure switch yönteminde ductlar nasıldır ?
a)      Tek kat
b)      Çift kat
c)      Triple


            Aşağıda loop lara yapılan inspectionlar görülüyor


20.  Yangın devresinin aktif olması için hangileri gereklidir ?
1.      Loop A yangın Loop B Fault
2.      Loop A Fault Loop B Yangın
3.      Loop A Yangın Loop B Yangın
4.      Loop A Fault Loop B Fault ( 5 sn boyunca )
a)      1,2,3,4
b)      1,2,3
c)      2,3,4



21.  Loop Devre hatası sebepleri ?
1.      Elektriksel hata
2.      Detector hatası
3.      Devre hatası
4.      Bir loop 20 sn yangın gösterip diğeri normal ise
a)      1,2,3,4
b)      2,3,4
c)      1,2,3

22.  Yangın testi yaparken hangisi kontrol edilmez. ?
a)      Yangın dedektör
b)      Yangın devre ünitesi
c)      Gösterge ve uyarılar
d)      Pressure switch

23.  Uçakta kullanılan kaç çeşit smoke detector vardır?
a)      3
b)      4
c)      5



24.  Karbonmonoksit duman dedektörleri nasıldır ? ( genelde kabin ve kokpitte kullanılır )
a)      Havadaki karbonmonoksit miktarına göre alarm verir
b)      Esnek bir boru vardır pilot orayu koklar
c)      Hava örneği üniteye girer % 10 duman varsa alarm verir.


25.  Görsel smoke dedektör nasıldır ?
a)      Hava örneği üniteye girer % 10 duman varsa alarm verir
b)      Ünite içinde duman var ise yeşil indikatör görünür yok ise siyahtır
c)      Esnek bir boru ile kaptan koklama yapar




26.  Karbonmonoksit dedektör örneği ?
a)      Hava örneği üniteye girer % 10 duman varsa alarm verir
b)      Ünite içinde duman var ise yeşil indikadatör görünür
c)      Nornalde sarı olan kart CO2 teması ile yeşil veya siyah a döner. ( silica jel )

27.  Photeelectric duman dedektörü nasıl çalışır ?
a)      Hava örneği üniteye girer % 10 duman varsa alarm verir
b)      Ünite içinde duman var ise yeşil indikadatör görünür
c)      Nornalde sarı olan kart CO2 teması ile yeşil veya siyah a döner. ( silica jel )




28.  İonizing smoke dedektör çalışma prensibi ?
a)      Hava elektrot içinden geçerken eğer duman varsa direnç yükselir farklı akım oluşur ( ayrıca içinde referans ünit ve measurument ünit vardır !! )
b)      Ünite içinde duman var ise yeşil indikadatör görünür
c)      Nornalde sarı olan kart CO2 teması ile yeşil veya siyah a döner. ( silica jel )





29.  Smoke dedektörler tamir edilir mi?
a)      Evet
b)      Hayır radioaktif madde içerir
c)      Fikrim yok



30.  C yangın bölgesi nasıldır ?
a)      Yolcu veya uçağıngüvenliğini tehlikeye e atmayacak kapalı alandaki yangın
b)      Duman veya yangın dedektör ile yangın söndürme sisteminin kokpitten olduğu yangın sınıfı
c)      Görsel temas olan yangın söndürme tüpü ile müdahele edilen

31.  E  yangın bölgesi anlatın ?
a)      Yolcu veya uçağıngüvenliğini tehlikeye e atmayacak kapalı alandaki yangın
b)      Sadece kargo uçaklarında olan sınıf
c)      Duman veya yangın dedektör ile yangın söndürme sisteminin kokpitten olduğu yangın sınıfı

32.  Su hangi tür yangınlarda kullanılmalı ?
a)      A sınıf
b)      B sınıf
c)      D sınıf

33.  Hangisi ozon tabakasına zarar verir
a)      Dry powder
b)      Halon
c)      Co2

34.  HRD ( High Rate Dishgarge ) tüplerinde hangi gaz kullanılmaz ?
a)      Halon 1211
b)      Halon 1301
c)      Co2

35.  HRD tüpleri ne kadar zamanda boşalır ?
a)      8 sn
b)      0,8 sn
c)      0,08 sn





36.  Strainer ne işe yarar yangın tüpü üzerindeki ?
a)      Basınç tehlikeli hale  gelirse fazla basıncı kaçırır
b)      Kırılan yangın tüpü diskin sisteme girmesini önler
c)      Tüpün patlama anında hızlı boşalmasını sağlar

37.  Tüpteki basınç tehlikeli hale gelir ise ne olur ?
a)      Safety plug erir buradan hava kaçırır kokpitte uyarı lambası yanar
b)      Safety plug erir kokpite uyarı gitmez red indikatörün eridiğini gören teknisyen değişimi yapar
c)      Thermal plug erir buradan hava kaçırır kokpite uyarı veir.


38.  Yangın tüpü cartrigdge özelliği nedir ?
a)      Patlayıcıdır yangın tüpü ile ilgili çalışırken sökülmedilir
b)      Korozyon hassasiyeti olan malzemedir dikkat edilmelidir
c)      Elektro sensetive dir eldiven takılmalıdır .

39.  Cartridge uçaktan söküldüğünde ne yapılmalı
a)      Çöpe atılmalı
b)      Shunt pin takılmalı
c)      Özel bir işleme gerek yok

40.  Cartridge nasıldır ?
a)      400 mg detonant vardır 5A 28V DC ile aktif olur
b)      300 mg detonant vardır 2A 28 VDC ile
c)      250mg detonant vardır 1A 28 VDC ile




41.  Cartrige uygulanan insulation test için hangi ekipman kullanılır ?
a)      Megger
b)      Safety mohmmetter
c)      Mikrometer





42.  Bu testler nasıl yapılır ?
a)      Sökülmeden tüp üzerinde yapılabilir
b)      Sökülerek yapılmalıdır
c)      Farketmez


43.  Uçak yerde iken APU da yangın çıkar ise ?
a)      Otomatik yangın sündürmeyi başlatır
b)      Yangın söndürme butonuna basılmalıdır
c)      İniş takım yuvasından söndürülür.



44.  Kargoda nasıl bir sistem vardır ?
a)      Smoke detektor
b)      Over heat detection
c)      Visual kontrol ( kamera gibi )




45.  Lavatory ve tuvaletlerdeki yangın sistemi ?
a)      Overheat detection
b)      Smoke Detection
c)      Smoke detection and indipendent fire extehguisher yangın anında otomatik boşalır. 71 Derece )





46.  Lavatory de yangın tespiti olur ise ?
a)      Kokpitte master caution ve ilgili LAV SMOKE
b)      Flight Attendant Panelde Horn ve LAV light
c)      İlgili Lavatoryde Horn ve Lamba
d)      Kabin ekine horn ve çağırı lambası

47.  Cartrigde ömrü kaç yıldır
a)      2
b)      3
c)      5



48.  Motorda kullanılan yangın söndürme sistemi ?
a)      Two shot sistem
b)      One shot sistem
c)      Shot to shot

49.  Ani bir çarpma anında vs cartrige tetiklemesi gereken miktar ?
a)      5 g
b)      4 g
c)      3 g

50.  Fire handle aktif edildiğinge neler gerçekleşir ?
a)      Motor Generatör kesilir
b)      Hidrolik pompa kesilir
c)      HP fuel pomp kapatılır

51.  Bursting disc ne işe yarar ?
a)      Aşırı basınçtan bottle zarar vermesini önler aşırı basıncı kaçırır
b)      Yangın tüpünün hızlı boşalmasını sağlar
c)      Two shot için çapraz boşaltma yapar.



            Aşağıda yolcu sayısana göre olması gereken yangın tüp sayısı verilmiştir




52.  Su yangın tüpleri nasıldır ?
a)      Tekrar doldurulabilir
b)      Tek kullanımlıktır
c)      En fazla 2 defa doldurulur

53.  Su yangın tüplerinde ne vardır ?
a)      Carbondioksit cartrigge

54.  Halon kullanıldıktan sonra tortu bırakır mı
a)      Hayır

55.  Kaç yolcudan sonra lav de smoke detector gereklidir ?
a)      20
b)      30

c)      60



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaşabilirsiniz.