SAĞ TIK YASAĞI

10 Aralık 2017 Pazar

Modül 11.9 Flight Control

11.9 Flight Control


1.      Direk kablo yöntemi ile çalılan uçuş kumandaları hangi uçaklarda kullamılır ?
a)      Yüksek hızlı uçaklardda
b)      25 000 ft üzeri uçan uçaklarda
c)      Düşük hızdaki genel havacılık uçaklarında



2.       Primary uçuş kumandaları hangisinde doğru verilmiştir ?
a)      Eileron elevator rudder spoiler
b)      Flap slat elevator
c)      Rudder flap slat aileron

3.      Büyük uçaklarda kullanılanelektrik veya hidyrolik motor ile kumanda yüzeyi arasındaki elaman nedir ?
a)      Push pull rod
b)      Tork tüp
c)      Servo



            Aşağıda aierodimamik olarak kullanılan kontroll tab bulunur aileronlarda görülür bir tap aşağı inerken diğer kanattaki tab yukarı çıkar Tab ise aileronla zıt çalışır


4.      Direct cable back up lu hidrolik sistemde hidrolik fail olursa ne olur ?
a)      Kumanda yüzeylerine hareket verilemez
b)      Kumanda yüzeyi nötr pozisyonuna geçer
c)      Kablo ile hareket verilebilir.

5.      Hyd sistemli tab backup larda hyd fail olursa ?
a)      Servo tab kontrole yardımcı olur
b)      Kumanda yüzeyi hareket almaz
c)      Kablo ile hareket alır

6.      Uçak transonik hızlarda kumanda yüzeyi titrer ve bu pilota ulaşmasın diye kontrol yüzeyi ile kumanda arasında ne konulur ?
a)      Power operated irreversble kontrol system (hyd actuator ?)



7.      Kumanda yüzeyi istenilen düzeye gelince kontrol valf i kapatan sistem hangisidir .?
a)      Follow up
b)      Squence valf
c)      Metering valf


8.      Jam nasıl oluşur ?
a)      Verilen hidrolik gücü preload spring yükünden fazla ise moving roller camden çıkar jam olur.
b)      Mikroswithch depress olur kokpite uyarı gider.

9.      Gust dumping fonksiyonu kaç knot a kadar damping yapar ?
a)      50
b)      70
c)      80

10.  Trim kontrol hangi kumanda yüzeylerine yapılmaz ?
a)      Rudder
b)      Aileron
c)      Elevator

Aşağıda aileron ve rudder trim görülmektedir bir defa ayarlandığı zaman o trimde devam eder.




11.  Pith trim yapıldığında uçağın burnunu yukarı kaldırmak için hangi hareket yapılır ?
a)      Yatay burun aşağı
b)      Yatay burun yukarı
c)      Rudder sol

12.  Otomatik pitch yapılan sistem nasıldır ?
a)      Yatayda tank vardır ve yakıt buraya gerekli halde transfer olur çok fazla THS hareketleridnen kaçınılmış olur
b)      Ruder ve aileron kombineli bir pitcch yapar
c)      Elevator gerektiğinde devreye girer



13.  Uçak dönüşlerde vs irtifa kaybetmemek için aoa artırır bu sistem nedir ?
a)      Versine signal
b)      Pitch trim
c)      Mach trim

14.  Ani rüzgarlarda SEC ( Spoiler Elevator Computer ) ve ELAC ( Elevator Aileron Computer ile denge sağlayan sistem ?
a)      Load allaviation
b)      Pitch trim
c)      Mach trim

15.  Flaplar açıldığında hangisi  sıra ile gerçekleşir
a)      Önce kanat alanı sonra chamfer artar
b)      Önce chamfer sonra kanat alanı artar
c)      Eş zamanlı artar



16.  Slat ların işlevi hangisidir ?
a)      Lifte yardımcı olmak
b)      Uçağın roll hareketini sağlamak
c)      Düz uçuş sağlamak

17.  Flap veya slatta asimetrik hareketi önlemek için ?
a)      Birbirlerine çelik kablo ile bağlanır
b)      Squence valf kullanılır
c)      Feedback ile önlenir

18.  Bilgisayarın izlediği faultlarda asimetrik durum hangisidir ?
a)      2 APPU arası fark
b)      APPU ile FPPU arası fark
c)      Verilmeyen komuta hareket


19.  WTB ( wing tip brake ) ne işe yarar )
a)      Bilgisayar bir fault bulduysa güvenlik için sistemi kilitler sadece yerde resetlenir
b)      Bilgisayar fault bulduysa sisemi kilitler havada resetlenebilir
c)      İnişlerde spoilerler 60 derece yapar.



20.  Speed brakeler açıldığında ( spoiler ) max kaç derece açılır?
a)      35
b)      45
c)      60

21.  Ground spoilerler açıldığında max kaç derece açılır ?
a)      35
b)      45
c)      60


22.  Torq limiting nedir ?
a)      Uçak yapısına zarar gelmemesi için verilen command i sınırlama mekanik elektrik veya elektromekanik uçaklarda görülür.

23.  Havadaki dinamik basınca göre kaptana his veren sistem
a)      Torq limiting
b)      Q feel
c)      APPU





24.  Kumanda yüzeylerinin yüksek hızlarda rüzgarda titretimesine ne denir ?
a)      FDDU
b)      APPU
c)      Flutter

25.  Mass balance damping ne işe yarar ?
a)      Menteşe hattının önüne ağırlık koymak
b)      Menteşe hattının gerisine ağırlık koymak
c)      Mentşeyi çelikten yapmak

26.  Hyd flutter damper ne işe yarar ?
a)      Aşırı rüzgarlar kumanda yüzeyine güç uygulayınça karşı güç uygular
b)      Hyd arıza olduğunda kumanda yüzeyini nötrler
c)      Hyd arızasında kumda yüzeni yüksek konuma getirir



27.  Dutch roll hangi tür uçaklarda görlülür ?
a)      Swept back
b)      Delta
c)      Diktörgen



28.  Dutch roll nasıl önlenir ?
a)      Yaw damper ile dutch roll hareketine başlayınca rudder ile sönümleme yapar.
b)      Flutter damper ile
c)      Hyd damper ile

29.  Dutch roll hangi hareketleri içerir ?
a)      Pitch  & roll
b)      Roll & Yaw
c)      Yaw & pitch

30.  Damping hangi durumlarda daha çok cevap verir
a)      Yüksek hızlarda
b)      Düşük hızlarda
c)      Düşük irtifada


31.  Yaw damper in rudder ı oynatma limit yaklaşık olarak ne kadardır ?
a)      +/- 1 derece
b)      +/- 2,5 derece
c)      +/- 5 derece

32.  Uçak hızı arttıkça CofP nerere kayar ?
a)      İleriye
b)      Geriye
c)      Değişmez

33.  Uçak hızı arttıkça CofP geriye kayar bunun ektisi ile yatay kontrol ?
a)      Artar
b)      Azalır
c)      Değişmez

34.  Uçak hızı artınca 0,7 mach üzeri gibi Uçak nasıl bir hareket yapar ? ( Mach Tuck denir )
a)      Burun yukarı
b)      Burun aşağı
c)      Değişmez

35.  Rudder limiter görevi ?
a)      Yüksek hızlarda rudder ı ve uçağı fazla stress yükünden kormumak
b)      Rudder ile taxi yaparlem dar dönüşleri engellemek
c)      Rudder ile damping yaparken fazla kullanılmasını önlemek




36.  Gust lock nedir ?
a)      Uçuş kumdan yüzeyleri rüzgarda zarar görmesin diye vardır
b)      Hyd sistemi kilitler
c)      Hidrolik arızasında kumanda yüzeylerini nötrler

37.  Stall strip amacı nedir ?
a)      Slat olmayan uçaklarda yataya vortex li hava gönderererk kaptana stall ı bildirmek
b)      Kanat kököünü uca göre önce stalla sokmak
c)      Aerodinamik katkı



38.  Kablolu kumda yüzeyi kontrollerde hangisinde rig gerektirmez
a)      Sistem bakımları ve sistem tamirleri
b)      Ağır iniş ve abnormal fligthlarda
c)      3 ayda bir

39.  FAC ( Flight Augmentation Computer ) ne içindir ?
a)       Electrical Rudder kontrol
b)      Roll kontrol
c)      Pitch kontrol


40.  Elevator deflection ne kadardır ?
a)      30 derece nose up 11 derece nose down
b)      20 derece nose up 5 derece nose down
c)      13,5 derece nose up  4 derece nose down



41.  Yatay kontrolü sırası ile nasıldır ?
a)      ELAC2 –ELAC1 sonra SEC
b)      SEC – Sonra ELAC2-ELAC1
c)      SEC3-ELAC2-SEC1

42.  Elevator 2 servojack te kaç mod vardır
a)      3
b)      4
c)      5



43.  Elevator servojack çalışmasını anlatınız ?
Bir tanesi aktif modta iken diğeri damping mod Aktif moddaki arıza yapar ise dampimg modddaki servojack aktif olur
İki side arıza yaptıysa ikiside centering modea geçer (elektrik olarak kontrol edilemiyorsa)
İki servojack ta hidroliki olarak kontrol edilemiyor ise ikiside damping olur
Elevatorlerden biri fail olmuş ise diğerinin hareketleri kısıtlanır .

44.  Yatay da durum nasıldır ?
a)      Screwjack 2 hidrolik motor tarafından hareket edilir bu iki hidrolik moturu ise 3 elektrik motoru kontrol eder.

45.  Roll kontrolde max aileron açısı ?
a)      25
b)      35
c)      45

46.  Ailerondaki servojackler nasıldır ?
a)      İki tanedir biri aktif diğeri damping

47.  Speed brake spoilerlerleri hangileridir
a)      1,2,3
b)      2,3,4
c)      2,3,5

48.  Manuel uçuşta speed brake durumları ?
a)      3 ve 4 için 40 derece 2 için 20
b)      3 ve 4 için 25 derece 2 için 12,5
c)      10 derce 3,4 için 2 için 40

49.  Uçak hızı 315 knot veya  0,75knot ise speed brake toplanması
a)      10 sn
b)      5sn
c)      25 sn

50.  Uçağa speed brake ve roll emri verilmiştir öncelik
a)      Roll command önce gelir önce roll sonra fren
b)      Önce fren sonra roll
c)      Kaptan kendi seçer önceliği

51.  Bir elevator arızalı ise (sol veya sağ )
a)      Sadece spoiler 2 açılır
b)      Spoiler 2 ve 3 açılır
c)      Spoiler 3 açılır


52.  Speed brake hangi durumda çalışmaz ?
a)      SEC1 ve SEC3 ikiside arızalı ise
b)      ELAC1 ELAC2 arızlaı ise
c)      Sol veya sağ elavator çalışmıyor ise

53.  Ground spoiler kullanımda tek kanat fail ise spoielerler açılır mı
a)      Hayır
b)      Evet açılır sağlam olan kanat
c)      5 sn boyunca çalışır

54.  Full extensin durumu değildir ?
a)      RTO da72knot üzeri
b)      İki ana iniş takım da yere touch down olduğunda
c)      Burun dikmesi touch down olduğunda

55.  Ground spoier 10 derece ne zaman açılır ?
a)      Lifti azaltmak için  bir dikme compress olmuş ise

56.  Yaw dampinden rudder pedallara feedback gelir mi ?
a)      Gelmez

57.  Aşırı hız korumasından bank angle kaç olur ?
a)      67 den 45 derece olur
b)      67 den 30 derece olur
c)      55 den 40 olur

58.  Bank angle kaç dereceyi geçerse otopilot disconnect olur ?
a)      45
b)      40
c)      67

59.  Bank angle kaç derecenin altına inerse oto pilot tekrar engage olur ?
a)      45
b)      40
c)      67




60.  AOA koruması kaç ft altında deaktivedir ?
a)      500
b)      300
c)      200



61.  Elektro-hyd servo valf ne iş yapar ?

a)      Küçük elektrik voltajlarını  hyrolik power a çevi


 
 
 




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaşabilirsiniz.